15e april

hej!
 
li ligger o sover och jag har fixat iordning mig och plockat lite här hemma. Idag ska vi Norrköping o hälsa på Frida malmlöv! Alltid lika trevligt! 👌😃 
blir en runda på stan för att inhandla mjukis till Li! Det går åt endel ombyten om dagarna! 
 
Det är ju modernt att dela med sig av sin förlossnings berättelse, så jag gör det Med! 😃
kände redan på morgonen att det inte var som det brukar med mig, men eftersom jag bestämt mig sedan länge att va hemma så länge jag klarar så sa jag inget till någon. Vi gick hem till mamma o pappa för att klippa pappa och Benny, så blev vi även bjudna på middag! 👌 mamma såg på mig att jag inte var helt hundra, jag sa att det var bra! 
Påväg hem fick jag världens värk på bron, jag stannade upp lite o tittade på vattenfallet så Jim märkte inget! 😂 
när vi va hemma la jag mig på soffan, Jim gjorde sig iordning För att åka skidor. Då fick jag två kraftiga värkar väldigt tätt, jim blev nervös men jag lugnade honom med att det var samma värk, en lång sådan!
Han ger sig ut i skidspåret och jag in i duschen. hade värkar hela tiden men inte jätte tätt ändå.. Sen small det till o jag mådde jätte illa och det var värk, på värk, på värk!! Jag ringde Jim, nu förstog jag att det var dags.
Jim kommer snabbare än X2000! Jag skickar in honom i duschen, Jim packar in bb väskan i bilen och jag har nog med att ta mig in i bilen. bilresan in var väldigt smärtsam!
 
väl inne på förlossningen fick vi gå in på ett us rum, barnmorskan undersökte mig och sa jag var öppen tio cm, så direkt in på förlossningen! 
Då var klockan nio på kvällen, så krystade vi och skrek så hela vrinnevi hörde mig. 
Kl 22,03 kommer hon, lilla Li! ❤️
 
Förlossningen blev som jag ville, kort tid på vrinnevi, tack gode Gud! 
Däremot har jag lovat mig själv till nästa barn att inte vänta riktigt så länge hemma, eftersom många säger att andra går snabbare än första! Men jag ska hålla mig länge ändå, nu vet jag ju hur det känns när det är pågång! 👍😃
 
nu börjar det röra sig i soffan här så nu vaknar hon nog snart! 😊 
 
hejdå! 👋

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att du kunde hålla dig utan att säga något hela dagen. Ha ont i det tysta känns svårt!

Yasmin

Svar: För mamma gick det ju inte, hon såg. Så hon sa flera gånger åk in, vänta inte för länge!! 😃 men jag ringde ändå till förlossningen när Jim åkt iväg o dom sa jag skulle ta en tablett o lägga mig för att vila.. Men jag kände att det var för nära, så vi åkte ju in ändå. Det var ju inte så poppis där inne!😃 Spännande nu när det är er tur!! 😃
Emelie Davidson

2015-04-15 @ 21:02:38
Postat av: Anna

Tur att ni han in så de inte blev i bilen 😉

2015-04-16 @ 15:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0